ZAVŘÍT
PARŤÁCI
na sportování
SKUPINY
týmy, kluby
SPORTOVIŠTĚ
největší český katalog
UDÁLOSTI
tréninky, turnaje
TRENÉŘI
a instruktoři
VÝHODY
na sportování
23% lidí nemá s kým sportovat
Jak ti pomůže SportCentral?
Prohlédni si, kdo hledá kamarády
Uveď, koho hledáš ty
Domluvte se, kdy a kde se potkáte
Sportujte společně
Zorganizuj svůj tým nebo partu
Jak ti pomůže SportCentral?
Komunikace mezi členy
Organizace tréninků, zápasů,...
Nábor nových členů
Místo pro fotky, dokumenty,...
Rezervace a výběr sportoviště bez námahy?
Zkus SportCentral.
Největší přehled sportovišť v ČR
Rezervuj svou aktivitu snadno, rychle a zdarma
Získej slevy a výhody
Vše zařídíš na jednom místě
Zjisti, co se koná ve tvém okolí
Jak ti pomůže SportCentral?
Vybírej ze stovek sportovních akcí
Turnaje, závody, tréninky a další
900 a více sportů
Zorganizuj i svoji vlastní událost
Vyber si svého trenéra
Jak ti pomůže SportCentral?
Sportuj pod zkušeným vedením
Trenéři, instruktoři, cvičitelé
Zjisti, s kým cvičí kamarádi
Objednej se
Přihlásit Registrovat
Přidat
Hledat
PARŤÁCI
na sportování
SKUPINY
týmy, kluby
SPORTOVIŠTĚ
největší český katalog
UDÁLOSTI
tréninky, turnaje
VÝHODY
na sportování
TRENÉŘI
a instruktoři

MAGAZÍN TV O nás
Odhlásit

Jak správně dělat emailový marketing sportoviště a uspět

Propagace pomocí emailu je jednou z nejúspěšnějších marketingových technik. Používáte ji také? Pokud ještě ne, může vám pomoci snadno získávat a komunikovat s vašimi zákazníky.

Co je cílem marketingu pomocí emailu


Emailový marketing vám umožní:


  • Získat nové zákazníky

  • Opakovaně přivádět stávající zákazníky na vaše sportoviště

  • Informovat o novinkách, nabídnout speciální akce, ukázat, jaké další služby poskytujete

  •  

Důležité je, abyste emaily posílali lidem, kteří je chtějí dostávat, a posílali jim to, co je zajímá. Vaší snahou by mělo být, aby co nejvíce lidí váš email otevřelo, přečetlo si jej a udělalo aktivitu, kterou po nich chcete (například přišli na vaše sportoviště).

V době, kdy jsou lidé zahlceni informacemi, příspěvky na Facebooku a jiných sociálních sítích, si vede email marketing v úspěšnosti oproti dalším formám propagace velmi dobře.

Zkuste se na začátku zamyslet, čeho byste chtěli pomocí emailových kampaní dosáhnout?

Jak začít s emailovým marketingem


Rozhodli jste se začít a potřebujete vědět, co udělat? Rádi poradíme, jak na to.

Propagace vašeho sportoviště pomocí emailů stojí na těchto 3 krocích:


  1. Získání emailů na zákazníky (stávající i budoucí)

  2. Vytvoření vhodné zprávy, kterou chcete sdělit

  3. Rozeslání emailů

  4.  

Emailové adresy lidí byste měli získávat průběžně a neustále zvyšovat jejich počet. Tvořit a rozesílat emaily je pak nejlepší v určitých intervalech a je potřeba vyvážit, jak nezasílat příliš mnoho ani málo. Někomu postačí posílat jednou za dva měsíce, u jiných sportovních zařízení může být vhodný i týdenní newsletter.

 

Fáze 1 aneb 5 tipů na získání emailů


Prvním krokem k úspěšnému email marketingu je získat kontakty ...


  1. Vytáhněte si kontakty ze svého rezervačního systému

  2. Pokud vám zákazník nebo zájemce napíše email, uložte si jej

  3. Nechte vkládat email návštěvníky na vašich webových stránkách - vyzvěte je k odběru novinek

  4. Ve své provozovně motivujte zákazníky, aby vám zanechali svůj kontakt

  5. Pořádáte-li speciální akce (hodiny cvičení, turnaje, …), požádejte příchozí o jejich email

  6.  

První způsob záleží na tom, jaký rezervační systém používáte (pakliže vůbec nějaký) a jestli v něm emaily na zákazníky vidíte nebo si je můžete stáhnout.

Na webových stránkách (třetí tip) můžete za zanechání emailu slíbit výhodu (nápoj zdarma?). Často se také za vložený email posílá e-book v PDF s radami. Vytvořte například 10 tipů, jak správně cvičit v posilovně (místo posilovny dejte sport, který nabízíte u vás). E-book vyrobíte ve Wordu a můžete jej převést do PDF souboru.

Podobně jako na webu, můžete i ve vaší provozovně umístit letáček, že za kontakt nabízíte určitou výhodu. Nebo umístěte na nástěnku papír, na který se mohou napsat lidé, kteří hledají kamarády na sportování.

Při pořádání různých akcích chtějte po účastnících, aby se nejprve zapsali, pokud ještě nemáte tyto zákazníky ve vašem rezervačním systému.

Dobrým zvykem bývá vždy upozornit na to, že emaily mohou být využity pro zaslání obchodního sdělení.

 

Fáze 2 aneb 5 tipů na to, jaké emaily posílat


Kontakty už máte nebo je sbíráte. Teď je potřeba vymyslet obsah emailu.


  1. Pozvání na pořádané akce

  2. Novinky o vašem sportovišti

  3. Výhodné nabídky

  4. Užitečné rady nebo tipy

  5. Informace o změnách fungování pro stálé zákazníky (změny otevíracích hodin, apod.)

  6. _________ Zamyslete, co dalšího chcete sdělit

  7.  


Ze zkušenosti doporučujeme rozdělit si příjemce do skupin - podle pohlaví nebo sportu, který u vás dělají. Je dobré na to myslet už při sběru emailů - například se zeptat na sport.

Zkuste pak přizpůsobit email tomu, komu jej budete posílat, tj. cílové skupině. Také byste raději dostali pozvání na speciální lekce cvičení, kterému se věnujete? Úspěšnost dobře zacílených emailů bývá mnohem vyšší.

Když víte téma, vymyslete předmět vašeho emailu a pak samotnou zprávu. Nechte to chvíli uležet a vraťte se k tomu zpátky druhý den. Přečtěte si vaše sdělení znovu a změňte, co vám už nezní dobře. Zkuste se také zamyslet, jestli byste si sami přáli takový email dostat. Upravujte jej, až si budete moci odpovědět Ano.

 

Fáze 3 aneb Jak rozeslat emaily


Existuje několik způsobů, které se liší náročností a výsledkem. Zmíníme 3 časté způsoby.

 

Ruční rozeslání všem příjemcům jednotlivě


Není-li vašich příjemců hodně, můžete rozeslat každý email zvlášť. Doporučujeme si napsat do poznámkového bloku obsah emailu, v Excelu si otevřít seznam emailových adres a ve třetím okně váš program na posílání emailů (Outlook, Thunderbird, Gmail, Seznam email, apod.). Rychle pak můžete kopírovat vždy emailovou adresu a k ní text k odeslání.

Nedoporučujeme rozesílat email v kopii na všechny emailové adresy, které máte, ani používat skrytou kopii. Tam sice adresát nevidí, komu dalšímu jste email posílali, ale na první pohled pozná hromadnou zprávu a to nepůsobí dobře.

 

Hromadné rozeslání v emailových programech (př. Thunderbird)


Pokud si chcete ulehčit práci, pomůže vám v rozesílání program Thunderbird (podobný Microsoft Outlooku, zdarma). Stáhnout si jej můžete tady. V něm si vytvoříte skupinu v adresáři kontaktů (nástroje / adresář), kam nakopírujete seznam emailových adres. Pro různé skupiny vašich zákazníků můžete mít různé skupiny v adresáři.

Poté je potřeba si do Thunderbirdu nainstalovat doplněk Mail Merge (nástroje / správce doplňků). Tady dáte vyhledat Mail Merge.

Když to máte připravené, vrátíte se do vašich skupin v adresáři. Jednu vyberete a kliknete na Nová zpráva. Tím by se vám mělo otevřít okno pro psaní emailu a mezi příjemci uvidíte všechny kontakty z příslušné skupiny.

Napíšete svůj předmět a email a půjdete do Soubor / Mail Merge. Tady si můžete vybrat, jestli chcete email odeslat hned, později, nebo jen uložit jako koncept (send now, send later, save as draft). Vyberte Send now pro odeslání hned a potvrďte.

Mail Merge v tuto chvíli z vašeho 1x napsaného emailu vytvoří nový email pro každého jednotlivého příjemce a emaily rozešle. Velkou výhodou je, že vaši příjemci vidí email tak, jako byste jej poslali pouze jim.

 

Hromadné rozeslání v internetových aplikacích (př. Mailchimp)


Poslední používanou možností jsou online aplikace pro rozesílání emailů. Mezi nejznámější z nich patří Mailchimp, nebo český SmartEmailing.

Sportovním zařízením bych doporučil Mailchimp kvůli tomu, že většina jej budete moci používat bezplatně. Ve verzi zdarma vám dovolí poslat 12000 emailů měsíčně a mít uložených 2000 emailových adres.

Velkou výhodou oproti předchozím způsobům je, že z rozeslaných emailů získáte přehledné statistiky. Uvidíte, kolik lidí vaše emaily otevřelo nebo kolik kliklo na odkazy ve vašem emailu. Mailchimp vám také řekne, které emailové adresy vaší zprávu nepřijaly (například protože měli plnou schránku, nebo už neexistují) a ty můžete pro příště vyřadit. Nevýhodou je, že aplikace je v angličtině. Nicméně má podporu češtiny a odběratelé vašich emailů dostanou všechno česky.

Jak Mailchimp funguje? Zaregistrujete se na stránce https://login.mailchimp.com/signup. Poté si vytvoříte seznam příjemců (tzv. List) vašich emailů. Sem můžete zkopírovat emailové adresy ze souboru, kde je máte uložené. Následně vytvoříte kampaň (Campaign), kde zvolíte, na který seznam příjemců chcete email poslat (můžete jich mít i více) a napíšete text svého emailu. Můžete také použít některou z grafických šablon, které Mailchimp nabízí. Nakonec necháte kampaň Mailchimpem rozeslat.

Díky statistikám můžete vyzkoušet různý obsah emailu nebo měnit předmět a uvidíte, jak to ovlivňuje počty otevření vašich zpráv.


Jaké postupy používáte vy? Budeme rádi, když se zmíníte v komentářích.

Potřebujete s emailovým marketingem pomoci? Napište nám. Ve SportCentralu děláme emailové kampaně a internetový marketing pro vybrané zákazníky. Rádi poradíme.

Nový příspěvek

Pro přidání příspěvku se musíš nejdřív přihlásit nebo zaregistrovat

Ahoj, když si u nás vypneš blokování reklam, umožníš poskytovat SportCentral i nadále zdarma. Děkujeme za zvážení :-)[x]