PREZENTACE: Jak děláme optimalizaci pro vyhledávače (SEO) - část I.
Zajímá vás, jak optimalizujeme SportCentral pro vyhledávače, abychom byli schopni zajistit vysokou návštěvnost webu? Právě o SEO na SportCentralu jsme tento týden mluvili na předmětu Marketing na internetu, který se vyučuje na ekonomické fakultě v Plzni. Studenti ZČU se tak mohli v krátké prezentaci dozvědět konkrétní kroky, které na webu děláme.
K dispozici dáváme použitou prezentaci a naši práci v oblasti SEO si také stručně popíšeme.
Cíl SEO
Cíl naší optimalizace pro vyhledávače jako jsou Google nebo Seznam je jednoduchý - chceme aby lidé našli, kam si jít zacvičit. To najdou u nás na webu v souhrnné formě a naší snahou tedy je, abychom se jim zobrazovali ve výsledcích vyhledávání na předních pozicích
Co lidé hledají
Pokud optimalizujeme část našeho webu, která se skládá z katalogu sportovních zařízení, jde nejčastěji o tyto typy vyhledávacích dotazů (příklad pro fitness):
- "fitness v plzni"
- "fitness centra v plzni"
- "fitness pro zeny"
- "fitness"
- "contours plzeň"
Jedná se zejména o kombinace sportů (v katalogu máme cca 600 sportů) a míst (těch máme cca 100.000 v ČR). Ne všechny typy dotazů jsou pro nás klíčová slova - např. samotné slovo fitness je příliš obecné a nemáme pro něj relevantní výsledek. Dále jsou časté fráze ve spojení s názvem podniku, otevírací dobou, apod.
Klíčová slova lze zjistit úvahou a znalostí vlastního podnikání, nebo také nástroji Google AdWords Keyword Tool nebo Návrhem klíčových slov v Skliku.
SEO na našem webu
V rámci SEO můžeme rozdělit prováděnou práci na "on page" (na webu) a "off page" (mimo vlastní web). Pokud se pohybujeme na našem webu, zabýváme se zejména rozsahem, strukturou, kvalitou, funkcemi a použitelností.
Rozsah
Na cílové stránce pro fitness v Plzni (odkaz na cílovou stránku) by mělo být vše potřebné. Uživatel by měl dostat výsledek, který odpovídá tomu, co hledal. Na naší stránce tedy najde zejména seznam sportovních zařízení, která přesně odpovídají hledanému sportu a místu.
Sem patří i rozsah naší databáze (v současnosti 2-3x větší než konkurence).
Kromě toho přidáváme k samotnému přehledu sportovišť rovnou informace o otevírací době, adrese, hodnocení a sportoviště ukazujeme na mapě.
Struktura
Stránka je přehledně dělená do jednotlivých bloků - záhlaví, panel pro vyhledávání, blok s výsledky (seznam fitness center v Plzni), mapa, sociální tlačítka pro sdílení, krátký text o příslušném sportu, patička.
Co se týče struktury celého webu, je poměrně přímočará - hlavní stránka, výsledky vyhledávání, detaily sportovišť. Postupně budeme přidávat další typy vyhledávání.
Kvalita (originalita)
Obsah webu si plníme buď sami, nebo se zde registrují samotná sportoviště. Doprovodné texty o jednotlivých sportech si píšeme sami a odnikud je nepřebíráme. V této části je důležité, aby obsah nebyl okopírován odněkud, kde už existuje.
Funkce
Stránku obohacujeme o možnosti jako přidání do oblíbených, přihlášení nebo registraci, zobrazování míst na mapě. S mapou je propojený seznam sportovišť a pokud ji přibližujete nebo oddalujete, dynamicky se mění. Z každé stránky webu lze také vyhledávat.
Použitelnost
Pod použitelností chápeme to, že nenutíme uživatele přemýšlet. Používáme standardní ovládací prvky - pole pro hledání vypadají jako pole pro hledání, odkazy jsou po najetí podtržené, každá stránka má nadpis, máme drobečkovou navigaci (pro Plzeň je odkaz na fitness v Plzeň - město, Plzeňský kraj, celou ČR).
Cílem naší stránky pro fitness v Plzni je, aby si lidé vybrali ze seznamu sportovišť a podívali se na jich detail. Naší snahou v oblasti použitelnosti tedy je, aby pochopili, jak toho dosáhnou.
V dalším díle se podíváme na klíčová slova, co děláme pro aktuálnost webu, jak řešíme interní prolinkování a jak získáváme externí odkazy. Pokud máte otázky, rádi je zodpovíme v komentářích - zeptejte se.
Budeme zveřejňovat interní informace - chceme pomoci studentům začít podnikat na internetu
PREZENTACE: Jak děláme optimalizaci pro vyhledávače (SEO) - část II.
Pravidelný přísun informací o sportování