ZAVŘÍT
PARŤÁCI
na sportování
SKUPINY
týmy, kluby
SPORTOVIŠTĚ
největší český katalog
UDÁLOSTI
tréninky, turnaje
TRENÉŘI
a instruktoři
VÝHODY
na sportování
23% lidí nemá s kým sportovat
Jak ti pomůže SportCentral?
Prohlédni si, kdo hledá kamarády
Uveď, koho hledáš ty
Domluvte se, kdy a kde se potkáte
Sportujte společně
Zorganizuj svůj tým nebo partu
Jak ti pomůže SportCentral?
Komunikace mezi členy
Organizace tréninků, zápasů,...
Nábor nových členů
Místo pro fotky, dokumenty,...
Rezervace a výběr sportoviště bez námahy?
Zkus SportCentral.
Největší přehled sportovišť v ČR
Rezervuj svou aktivitu snadno, rychle a zdarma
Získej slevy a výhody
Vše zařídíš na jednom místě
Zjisti, co se koná ve tvém okolí
Jak ti pomůže SportCentral?
Vybírej ze stovek sportovních akcí
Turnaje, závody, tréninky a další
900 a více sportů
Zorganizuj i svoji vlastní událost
Vyber si svého trenéra
Jak ti pomůže SportCentral?
Sportuj pod zkušeným vedením
Trenéři, instruktoři, cvičitelé
Zjisti, s kým cvičí kamarádi
Objednej se
Přihlásit Registrovat
Přidat
Hledat
PARŤÁCI
na sportování
SKUPINY
týmy, kluby
SPORTOVIŠTĚ
největší český katalog
UDÁLOSTI
tréninky, turnaje
VÝHODY
na sportování
TRENÉŘI
a instruktoři

MAGAZÍN TV O nás
Odhlásit

PREZENTACE: Jak děláme optimalizaci pro vyhledávače (SEO) - část I.

Zajímá vás, jak optimalizujeme SportCentral pro vyhledávače, abychom byli schopni zajistit vysokou návštěvnost webu? Právě o SEO na SportCentralu jsme tento týden mluvili na předmětu Marketing na internetu, který se vyučuje na ekonomické fakultě v Plzni. Studenti ZČU se tak mohli v krátké prezentaci dozvědět konkrétní kroky, které na webu děláme.

K dispozici dáváme použitou prezentaci a naši práci v oblasti SEO si také stručně popíšeme.

 

 

Cíl SEO


Cíl naší optimalizace pro vyhledávače jako jsou Google nebo Seznam je  jednoduchý - chceme aby lidé našli, kam si jít zacvičit. To najdou u nás na webu v souhrnné formě a naší snahou tedy je, abychom se jim zobrazovali ve výsledcích vyhledávání na předních pozicích

Co lidé hledají

Pokud optimalizujeme část našeho webu, která se skládá z katalogu sportovních zařízení, jde nejčastěji o tyto typy vyhledávacích dotazů (příklad pro fitness):


  • "fitness v plzni"

  • "fitness centra v plzni"

  • "fitness pro zeny"

  • "fitness"

  • "contours plzeň"

  •  

Jedná se zejména o kombinace sportů (v katalogu máme cca 600 sportů) a míst (těch máme cca 100.000 v ČR). Ne všechny typy dotazů jsou pro nás klíčová slova - např. samotné slovo fitness je příliš obecné a nemáme pro něj relevantní výsledek. Dále jsou časté fráze ve spojení s názvem podniku, otevírací dobou, apod.

Klíčová slova lze zjistit úvahou a znalostí vlastního podnikání, nebo také nástroji Google AdWords Keyword Tool nebo Návrhem klíčových slov v Skliku.

SEO na našem webu


V rámci SEO můžeme rozdělit prováděnou práci na "on page" (na webu) a "off page" (mimo vlastní web). Pokud se pohybujeme na našem webu, zabýváme se zejména rozsahem, strukturou, kvalitou, funkcemi a použitelností.

Rozsah


Na cílové stránce pro fitness v Plzni (odkaz na cílovou stránku) by mělo být vše potřebné. Uživatel by měl dostat výsledek, který odpovídá tomu, co hledal. Na naší stránce tedy najde zejména seznam sportovních zařízení, která přesně odpovídají hledanému sportu a místu.

Sem patří i rozsah naší databáze (v současnosti 2-3x větší než konkurence).

Kromě toho přidáváme k samotnému přehledu sportovišť rovnou informace o otevírací době, adrese, hodnocení a sportoviště ukazujeme na mapě.

Struktura


Stránka je přehledně dělená do jednotlivých bloků - záhlaví, panel pro vyhledávání, blok s výsledky (seznam fitness center v Plzni), mapa, sociální tlačítka pro sdílení, krátký text o příslušném sportu, patička.

Co se týče struktury celého webu, je poměrně přímočará - hlavní stránka, výsledky vyhledávání, detaily sportovišť. Postupně budeme přidávat další typy vyhledávání.

Kvalita (originalita)


Obsah webu si plníme buď sami, nebo se zde registrují samotná sportoviště. Doprovodné texty o jednotlivých sportech si píšeme sami a odnikud je nepřebíráme. V této části je důležité, aby obsah nebyl okopírován odněkud, kde už existuje.

Funkce


Stránku obohacujeme o možnosti jako přidání do oblíbených, přihlášení nebo registraci, zobrazování míst na mapě. S mapou je propojený seznam sportovišť a pokud ji přibližujete nebo oddalujete, dynamicky se mění. Z každé stránky webu lze také vyhledávat.

Použitelnost


Pod použitelností chápeme to, že nenutíme uživatele přemýšlet. Používáme standardní ovládací prvky - pole pro hledání vypadají jako pole pro hledání, odkazy jsou po najetí podtržené, každá stránka má nadpis, máme drobečkovou navigaci (pro Plzeň je odkaz na fitness v Plzeň - město, Plzeňský kraj, celou ČR).

Cílem naší stránky pro fitness v Plzni je, aby si lidé vybrali ze seznamu sportovišť a podívali se na jich detail. Naší snahou v oblasti použitelnosti tedy je, aby pochopili, jak toho dosáhnou.

 

V dalším díle se podíváme na klíčová slova, co děláme pro aktuálnost webu, jak řešíme interní prolinkování a jak získáváme externí odkazy. Pokud máte otázky, rádi je zodpovíme v komentářích - zeptejte se.

 

Nový příspěvek

Pro přidání příspěvku se musíš nejdřív přihlásit nebo zaregistrovat

Ahoj, když si u nás vypneš blokování reklam, umožníš poskytovat SportCentral i nadále zdarma. Děkujeme za zvážení :-)[x]