22 tvrzení, které padla na Startup Summit 2012
V pátek 16. června jsme se zúčastnili konference Startup Summit.
Zaujala nás následující tvrzení, postřehy, pravdy a možná i nepravdy:
Prezentace startupu
- Při prezentaci startupu médiím je důležitý zajímavý příběh. Funguje i jakýkoliv konflikt nebo kontroverze - např. boj malého vývojáře s mamutí společností, cokoliv týkající se peněz nebo sexu.
- Důležité heslo pro statupy pro prezentaci jejich výsledků: FAKE IT OR MAKE IT. Popravdě zaznělo, že kdo nefalšuje data, tak na tom prodělává.
Lokální nebo globální?
- Proč jít s nápadem do světa? Velikost celosvětového trhu e-commerce je 680 mld., z toho USA 193 mld., Německo 67,6 mld., Brazílie 15,3 mld. Česko jen 1,9 mld. a Slovensko 0,4 mld.
- Je lepší lokální nebo globální startup? Záleží na vašich cílech, na vaší životní filozofii - pravděpodobnost úspěchu ve světě je o dost nižší, ale odměna pak bývá o to zajímavější. Chcete mít radši naději 0,1 % na vydělání miliardy nebo 10 % na vydělání 10 milionů?
- Ondřej Bartoš: Lokální přístup je OK, ale není startupový.
- Český trh není vhodný ani jako pilotní trh - je hodně uzavřený a netypický. Nemusí tedy platit, že úspěch, příp. neúspěch, na českém trhu napoví při globální expanzi.
- Proč v Čechách nebo na Slovensku nevznikne nový Google? Mimojiné i z důvodu kvantity - extrémně úspěšný je např. jeden startup z 500. A přestože je teoreticky možné, že tu nový Google vzniká, statisticky je to při celkových počtech našich startupů nepravděpodobné.
- Není jednodušší spustit v Čechách kopii osvědčeného konceptu ze zahraničí? Vždyť Slevovmat, Seznam apod. fungují... Problém je, že se moc neví o stovkách neúspěšných kopií Facebooku a dalších služeb. Takže šance na úspěch větší nebude. A pokud úspěch přijde, nikdy nebude tak veliký jako v případě originální globální myšlenky.
- Provokativní otázka č. 1: Jak dlouho bude ještě existovat český internet, tj. jen české servery a aplikace? Počeštěný Google a Facebook se do českého internetu samozřejmě nepočítá.
- Provokativní otázka č. 2: Je pro nás synonymem globálního trhu vlastně trh v USA?
Investoři
- Jak nejlépe zaujmout investora? Říct mu: Tohle jsem vytvořil a dokázal a když jsem do toho vložil tolik svých prostředků, vydělal jsem tolik. Při vložení dalších XXX prostředků, vydělám YYY.
- Akcelerátor TechStars v New Yorku prý každý rok obdrží 2000 přihlášek do svého programu. Hned na začátku jich polovinu vyhodí, aby mu zůstaly jen ty startupy, které mají štěstí. Jenom těm se chce věnovat.
- Pro společnost Credo Ventures není jednoduché na českém trhu rozumně investovat 0,5 mld. Kč. Ministerstvo průmyslu a obchodu přinese dalších 1,5 mld. Kč.
- Je přínosem mít investora, který sice můj startup může vylepšit, ale budu ho muset s ním sdílet? A není to podobné jako s manželkou? Je lepší mít věrnou manželku nebo ji sdílet s ostatními?
- Kontakty - včetně těch od investorů - se obecně přeceňují.
Grafika
- O důležitosti grafiky: "Je nutné zaujmout na první pohled. Ale pak musí následovat všechno ostatní."
- Design by měl mít specifický "ksicht," filozofii, která podporuje smysl aplikace.
Ostatní všehochuť
- Typický startup founder má 37 let. Ale věk pod 30 let je považován za výhodu z pohledu dravosti, neexistence závazků apod.
- Typickým problémem startupu je, že netrefí vhodný čas vstupu na trh. Málokdy bývá problém v tom, že by trhu nerozuměl.
- Mezi HIT a SHIT je jen malý rozdíl.
- Pravidla hry v softwarovém business se mění. Dřív Microsoft vydával nové produkty jednou za více let. Aplikace Chrome má nový release jednou za několik týdnů. A Facebook vydává nové verze každý den.
- Slova vysokoškolského pedagoga: "Ty, co jsou chytrý, ty už nic nenaučíme. A ty, co chytrý nejsou, tak ty taky ne."
Prezentované startupy
Na programu byly dále tříminutové prezentace vybraných československých startupů:
Co si o tvrzeních ze Startup Summitu myslíte? Souhlasíte s nimi? Co vás zaujalo? Jaká další tvrzení jste zaznamenali?
Tomáš
Předchozí příspěvek
Objevili jsme: VasFotbal.cz – evidence a žebříčky vašich fotbalových výkonů
Následující příspěvek
Kolik si myslíte, že existuje sportů?
ODEBÍRAT ČLÁNKY E-MAILEM
Pravidelný přísun informací o sportování
KATEGORIE ČLÁNKŮ
PRO SPORTOVIŠTĚ