ZAVŘÍT
PARŤÁCI
na sportování
SKUPINY
týmy, kluby
SPORTOVIŠTĚ
největší český katalog
UDÁLOSTI
tréninky, turnaje
TRENÉŘI
a instruktoři
VÝHODY
na sportování
23% lidí nemá s kým sportovat
Jak ti pomůže SportCentral?
Prohlédni si, kdo hledá kamarády
Uveď, koho hledáš ty
Domluvte se, kdy a kde se potkáte
Sportujte společně
Zorganizuj svůj tým nebo partu
Jak ti pomůže SportCentral?
Komunikace mezi členy
Organizace tréninků, zápasů,...
Nábor nových členů
Místo pro fotky, dokumenty,...
Rezervace a výběr sportoviště bez námahy?
Zkus SportCentral.
Největší přehled sportovišť v ČR
Rezervuj svou aktivitu snadno, rychle a zdarma
Získej slevy a výhody
Vše zařídíš na jednom místě
Zjisti, co se koná ve tvém okolí
Jak ti pomůže SportCentral?
Vybírej ze stovek sportovních akcí
Turnaje, závody, tréninky a další
900 a více sportů
Zorganizuj i svoji vlastní událost
Vyber si svého trenéra
Jak ti pomůže SportCentral?
Sportuj pod zkušeným vedením
Trenéři, instruktoři, cvičitelé
Zjisti, s kým cvičí kamarádi
Objednej se
Přihlásit Registrovat
Přidat
Hledat
PARŤÁCI
na sportování
SKUPINY
týmy, kluby
SPORTOVIŠTĚ
největší český katalog
UDÁLOSTI
tréninky, turnaje
VÝHODY
na sportování
TRENÉŘI
a instruktoři

MAGAZÍN TV O nás
Odhlásit

Jak propagovat svoje sportoviště pomocí PPC reklamy na internetu

Sportoviště se mohou na internetu propagovat různými způsoby. Ať už jsou to vlastní webové stránky, jejich optimalizace pro vyhledávače, emailový marketing nebo profily na sociálních sítích, to všechno můžeme označit za reklamu pomocí internetu.

V tomto marketingovém průvodci pro majitele sportovišť bychom se ale chtěli zabývat reklamou na internetu v užším slova smyslu – a to reklamou, kdy si platíte reklamní prostor na Googlu, Seznamu, Facebooku nebo dokonce různých webových stránkách.

Tento způsob reklamy se často označuje výrazem PPC reklama. PPC (pay per click) je platba za kliknutí a je nejčastějším způsobem platby. Klikat lze na textové, obrázkové nebo dokonce videa či animované inzeráty.

V dalším textu budeme za internetovou reklamu považovat právě PPC reklamu. Na ostatní formy propagace sportoviště jsme se zaměřili v dalších marketingových průvodcích.

K čemu je online reklama a proč ji dělat


Internetové reklamě věnujte čas zejména v těchto případech:

  • Chcete rozšířit povědomí o vašem sportovišti

  • Chcete oslovit co nejvíce nových potenciálních zákazníků

  • Chcete představit novinky ve vašich službách, či informovat o věrnostních programech apod.

  • Chcete mít větší návštěvnost vašich www stránek než vaši konkurenti

  • Chcete platit až v okamžiku, kdy někdo klikne na vaši reklamu


Jak funguje PPC reklama na internetu


Internetová reklama je o přivádění návštěvníků internetu na vaše webové stránky pomocí textových odkazů, obrázků, videí nebo animovaných bannerů. Cílem je nejen přivést návštěvníka na váš web, ale také mu podat na webu informace o vašem sportovišti tak, aby vás navštívil a využil vaše služby, za které vám zaplatí.

Váš nový zákazník funguje přibližně následujícím způsobem – příklad pro fitness:

  1. Chce sportovat, zhubnout, atd.

  2. Rozhodne se, že bude chodit cvičit

  3. Zvolí si, že bude chodit do fitness

  4. Jde na internet a na Googlu hledá fitness v místě jeho bydliště


  5. Google mu zobrazil výsledky hledání

    • Zobrazení vaší reklamy



  6. Proklikává výsledky

    • Kliknutí na reklamu



  7. Porovnávání a výběr konkrétního fitness, kam bude chodit

    • Čtení vašich webových stránek




Tento proces je dobré mít na paměti, když tvoříte reklamní inzeráty nebo vybíráte klíčová slova, na která budete inzerovat.

Základní pojmy



  • Inzerát – reklamní text

  • CPC – cena za kliknutní (cost per click)

  • CPM – cena za 1000 zobrazení (cost per mille) – někdy můžete platit za zobrazení místo za kliknutí

  • Počet zobrazení – zobrazení inzerátů

  • Proklik – kliknutí na inzerát

  • CTR – míra proklikovosti (vzorec: CTR = počet prokliků / počet zobrazení * 100)

  • Google AdWords / Seznam Sklik – systémy pro zadávání a správu reklamy


Základní typy PPC reklamy


Reklama ve vyhledávačích


Vyhledávač používáme každý den a tak se denně s tímto druhem reklamy setkáváme. Například zadáte do Googlu „Fitness Plzeň“ a kromě přirozených výsledků uvidíte v prvních řádcích či ve sloupci po pravé straně i tzv. sponzorované odkazy, což je právě způsob zobrazení typický pro tento druh reklamy.

Fitness v Praze - reklama na Google Adwords

  • Je nutné počítat s určitou investicí, ale sami si můžete určit, jak bude velká

  • Za reklamu platíte pouze v případě, že na váš inzerát někdo klikne

  • Dbejte na to, aby vaše reklama obsahovala správná klíčová slova. Reklama se zobrazí pouze tehdy, když bude shoda ve slovech, které vepsal uživatel do vyhledávače a slovy obsaženými ve vašem reklamním textu.

  • Google AdWords, Sklik.cz atd.


Reklama kontextová (neboli reklama v obsahové síti)


Druhou metodou, jak oslovit vaše možné zákazníky, je umístěním reklam na různé webové stránky, opět pomocí systému Google AdWords nebo Sklik od Seznamu. Kontextová reklama je zobrazována přímo na webech, jejichž majitelé tento systém také používají (Googlu a majitelům těchto webů vlastně za reklamu platíte). Systém bere ohled na cílové skupiny, zájmy a téma daných webových stránek. Například vaše reklama na fitness bude zobrazována na webech se sportovní tématikou, zdravým životním stylem, e-shopy se sportovním zbožím nebo na různých sportovních fórech. Takto vytvořená reklama může mít jak textovou tak i grafickou podobu.

Reklama v obsahové síti Sklik

  • Výhodou této reklamy je především to, že se díky vhodnému zacílení zobrazuje lidem, kteří by o vás měli mít největší zájem

  • Nevýhodou je, že nejde tak dobře cílit – máte-li fitness v Plzni a budete váš banner zobrazovat na webu pro celou ČR, zbytečně platíte i za to, že se zobrazuje nebo na něj klikají lidé v Brně

  • Reklama v obsahové síti se tak spíše hodí pro podporu vaší značky – aby si vás lidé zapamatovali


Na co myslet než začnete?



  • Zhodnoťte kvalitu vašeho webu, nemá cenu odkazovat lidi na nekvalitní web (pokud u vás nenajdou potřebné informace, většinou se o vás přestanou zajímat a reklama tak ztrácí svůj účel)

  • Zamyslete se, jestli jste využili alternativní formy propagace (kvalitní web s vhodným a dostačujícím počtem klíčových slov v textech, aktuální stránky na sociálních sítích, registrace v katalozích firem a sportovišť atd.)

  • Prozkoumejte konkurenci - pokud víte, že váš hlavní konkurent má reklamu a nabízí kvalitnější služby než vy, možná bude nejprve nutné vymyslet, jak být lepší

  • Rozmyslete si, co vlastně od reklamy očekáváte, resp. čeho s ní chcete dosáhnout. Od toho se pak bude odvíjet i tvorba vašeho inzerátu.


Jak si vytvořit reklamu pomocí Google Adwords



  • Nejprve navštivte stránku adwords.google.cz

  • Založte si účet

  • Vytvořte kampaň a reklamní sestavu

    • Stanovte, jakou maximální částku chcete utratit za den

    • Kolik jste nejvíce ochotni zaplatit za jedno kliknutí (lze měnit v průběhu)

    • Vyberte město, na které cílíte



  • Vyberte klíčová slova

  • Sestavte správné reklamní texty

  • Uložit, aktivovat a máte hotovo


Postup pro Seznam Sklik je velmi podobný.

Co by měl obsahovat reklamní text



  • Při psaní reklamních textů mějte na paměti, že je vaším cílem oslovit a zaujmout

  • V první řadě je základem úspěchu poutavý titulek. Zkrátka něco co strhne pozornost a donutí zákazníka, aby četl váš další text či se o vás začal více zajímat. To vše je otázkou jen několika sekund. Dobré i třeba položit otázku, např. „Chcete dostat vaše tělo opět do formy? V Praze jsme pro vás otevřeli nové fitness studio.“

  • Pod titulek můžete umístit další důležité informace. Například zdůrazněte, proč mají jít zákazníci právě k vám, v čem jste ojedinělí, lepší atd. Můžete uvést i cenu, či různé slevy.

  • Neslibujte to, co nemůžete splnit.  Zamyslete se nad tím, co vám osobně v reklamách vadí. Nemáte rádi, když vám někdo slibuje zázračný přípravek na hubnutí či jiné podobné věci, o kterých všichni vědí, že nikdy nefungovaly a nikdy fungovat nebudou? Tak to zkrátka také nedělejte.

  • Nepoužívejte vulgární výrazy a nadmíru různých smajlíků či jiných podobných znaků

  • Text by měl být jasný a atraktivní, cílem je, aby na něj lidé klikli

  • U kontextové reklamy je důležité poutavý obrázek či video


Tip na závěr - remarketing


Díky remarketingu můžete opětovně oslovit ty, kteří dříve navštívili váš web. Tito uživatelé pak uvidí vaši reklamu na jiných webových stránkách (kontextová reklama), které navštěvují a které jsou součástí Reklamní sítě Google. Nejedná se pouze o velké weby, součástí jsou i malé stránky či blogy.

Velkou výhodou remarketingu je to, že lidé už vás znají (byli na vašich www stránkách). Tomu lze přizpůsobit obsah vašeho sdělení a zeptat se jich např. „Stále se rozhodujete, kam chodit do fitness? Máme pro vás malý dárek…“. A zároveň i stránku, na kterou reklama vede – v tomto případě například stránka s nabídkou výhodné permanentky.

Nastavení remarketingu je trochu složitější. Pokud by vás to zajímalo a chtěli byste poradit, napište nám.

Nový příspěvek

Pro přidání příspěvku se musíš nejdřív přihlásit nebo zaregistrovat

Ahoj, když si u nás vypneš blokování reklam, umožníš poskytovat SportCentral i nadále zdarma. Děkujeme za zvážení :-)[x]