ZAVŘÍT
BUDDIES
for sports
GROUPS
teams, clubs
SPORTS VENUES
anywhere in the world
EVENTS
trainings, ...
TRAINERS
and instructors
DEALS
at venues
23% people miss a sports buddy
How can SportCentral help you?
Find people looking for buddies
Tell who you are looking for
Get in touch
Do sports together
Organize your team or club
How can SportCentral help you?
Communication among members
Organize trainings, matches, ...
Recruit new members
Space for your photos and docs
Choose where you do sports
How can SportCentral help you?
Worldwide venues search
Find out where your friends go
Get deals and discounts
Rate venues
Discover sports events near you
How can SportCentral help you?
Choose from hundreds of events
Tournaments, races, trainings, ...
900+ sports to pick from
Organize even your own event
Choose your trainer
How can SportCentral help you?
Get expert guidance
Trainers, coaches, instructors
Find out who trains your friends
Hire trainer

Lessons Learned na Startup Summitu v Praze

Pokud máte zájem o videa ze startup pitchů, najdete je na Prezentace startupů na Startup Summitu 2013 / Praha

Postřehy z letošního Startup Summitu, který pořádaly Tyinternety.cz:

Mike Butcher - řezník z TechCrunch Europe



  • Dostál svému jménu a říkal a ptal se na věci na rovinu.

  • "Nikoho nezajímá z jaké země jste" a "Dejte důraz na produkt" (rady, pokud např. píšete někomu z TechCrunche).

  • Když spouštíte svůj startup mezinárodně poté, co jste jej testovali na lokálním trhu, zahoďte lokální verzi. Resp. mělo by z váš čišet, že jste globální a produktu věříte.

  • Trénujte startup pitche o různé délce - 30 vteřin, 2 minuty, 5 minut, 30 minut, 2 hodiny

  • Řekněte příběh. To, že existujete, není příběh. Mluvte o problému, který řešíte.

  • "A tým s béčkovým plánem vždy přebije B tým s áčkovým plánem."

  • Specializujte se na určitou kategorii (niche) a staňte se v ní lídrem. Obecné aplikace typu Facebook nebo Twitter už existují.

  • Vytvořte o vás soutěž / konkurenci mezi investory. Nasedněte do letadla a vydejte se za nimi do ciziny. Pak můžete přijít za českým investorem nabízejícím 50k USD a říct mu, že máte zájemce z Londýna s 250k USD.

  • Řešte velké věci / problémy.

  • Dívejte se, jak to dělají jiné startupy.


J.R. Smith - ředitel AVG



  • AVG je na trhu 22, začala s distribucí antivirového softwaru zdarma - proto získala takový tržní podíl. Soupeřila o něj hlavně s Microsoftem.

  • Financujte startup z vlastního dokud to jde.

  • Při výběru investora se ujistěte, že je to ten pravý partner. Bude s vámi dlouho.


Jakub Vrána - programátor v Gigwalku



  • První Čech zaměstnaný Facebookem, první Čech, který z Facebooku odešel. Chtěl jít dělat do startupu.

  • Ve Facebooku nikdo neví, co kdo dělá. Ve startupu ví všichni všechno - je vidět váš přínos.

  • V San Franciscu / Silicon Valley je obrovská poptávka na trhu práce.

  • Hodnota vašeho podílu ve startupu vám může jednou vydělat 10000%, ve velké firmě 50%.


Zdeněk Cendra - zakladatel CDN77



  • Výpadek serverů pro ně znamenal odchod 40% klientů.

  • Zaměstnance platí na základě měsíčních tržeb - motivující.


Andrej Pancik - Prizeo



  • Mluvil o Y Combinatoru, kde se svým startupem Prizeo byli

    • Do Y Combinatoru se dostane jen 1,78% projektů

    • Získají 20000 USD, mentoring

    • Síť 500+ bývalých účastníků programu

    • Extrémní snaha o zaměření se na důležité (pouze 3 věci) = vytváření funkcí + mluvení se zákazníky + cvičení



  • Začněte ihned, učte se průběžně.

  • Startup je vždy tvrdá práce, buďte na to připraveni.


David Pavlík - Amazon, Microsoft, Netflix



  • Vaše síť kontaktů jsou vaše doporučení.

  • LinkedIN je váš životopis.

  • Nikdo nemá rád geniální blbce ("Nobody likes brilliant jerks").

  • Stavění A týmu

    • Vždy zvyšujte laťku - např. najímejte lidi, kteří jsou lepší než 50% vašich stávajících zaměstnanců.

    • Když máte pochyby, zaměstnance vyhoďte.

    • Nebudujte rodinu, budujte tým.

    • Vaše kultura nemusí být ta správná pro každého.



  • Kultura firmy - jděte příkladem, nastavte, co očekáváte.

  • Jeden z nejdůležitějších benefitů pro zaměstnance v USA je zdravotní pojištění.

  • Pracovní prostředí a nástroje musí zvyšovat produktivitu, nic jiného.

  • Automatizujte všechno, co můžete.

  • Myslete dopředu, jak budete váš produkt škálovat v budoucnu.

  • Nabyté znalosti, které má každý zaměstnance v hlavně nejsou dlouhodobě udržitelné - dokumentujte je.


Stephan Uhrenbacher - Qype



  • "Fail fast" - srovnával americké a německé investory. Ti američtí vám rychleji řeknou, že byste to měli zabalit a věnovat se něčemu dalšímu.


Jim Hunt - Blu Venture Investors



  • Nikdo z investorů neví, který startup nakonec uspěje. V Y Combinatoru si mysleli, že Airbnb nebo Drobox budou průměrní, ale nakonec se z nich staly hvězdy a znamenaly pro ně 3/4 zisků.

  • 5 kritérií, podle kterých investuje:

    • Idea (a jak ji lze ochránit, patenty?).

    • Tým (drží spolu, sladěný, lze je koučovat?).

    • Trh (velký?)

    • Strategie vstupu na trh:

      • Primární průzkum - jak se na trh dostat, jak prodávat.

      • Sekundární - jak velký je trh.



    • Valuace firmy.



  • Průměrná doba exitu (doba, za kterou investor vydělá) je 10,4 roku. "Nevěřte investorům, když říkají, že za 3-5 let budou chtít firmu prodat".


Mike Reiner - Startup Wise Guys



  • Udělejte si lokální pilotní produkt, až poté jděte do světa.

  • Dělejte rozhodnutí založená na faktech.

  • Zjistěte, kdo je váš zákazník pomocí jednoduché pomůcky. Rozdělte čtverec na 4 části a vytvořte na něm personu vašeho zákazníka. Mělo by to být hotové za 10 minut, udělejte si jich více.

    • Nakreslete a pojmenujte jej.

    • Jeho chování.

    • Demografie.

    • Potřeby a cíle.




Více o Startup Summitu si můžete přečíst i v článku na Lupě - Startup Summit vyhráli Langtice. Hledali správný model, dokud ho nenašli.

New post

For submitting a new post, you must either log in or register

Hello, if you disable ad blocking, you will help SportCentral to remain free. Thank you for your consideration :-)[x]