ZAVŘÍT
PARŤÁCI
na sportování
SKUPINY
týmy, kluby
SPORTOVIŠTĚ
největší český katalog
UDÁLOSTI
tréninky, turnaje
TRENÉŘI
a instruktoři
VÝHODY
na sportování
23% lidí nemá s kým sportovat
Jak ti pomůže SportCentral?
Prohlédni si, kdo hledá kamarády
Uveď, koho hledáš ty
Domluvte se, kdy a kde se potkáte
Sportujte společně
Zorganizuj svůj tým nebo partu
Jak ti pomůže SportCentral?
Komunikace mezi členy
Organizace tréninků, zápasů,...
Nábor nových členů
Místo pro fotky, dokumenty,...
Rezervace a výběr sportoviště bez námahy?
Zkus SportCentral.
Největší přehled sportovišť v ČR
Rezervuj svou aktivitu snadno, rychle a zdarma
Získej slevy a výhody
Vše zařídíš na jednom místě
Zjisti, co se koná ve tvém okolí
Jak ti pomůže SportCentral?
Vybírej ze stovek sportovních akcí
Turnaje, závody, tréninky a další
900 a více sportů
Zorganizuj i svoji vlastní událost
Vyber si svého trenéra
Jak ti pomůže SportCentral?
Sportuj pod zkušeným vedením
Trenéři, instruktoři, cvičitelé
Zjisti, s kým cvičí kamarádi
Objednej se
Přihlásit Registrovat
Přidat
Hledat
PARŤÁCI
na sportování
SKUPINY
týmy, kluby
SPORTOVIŠTĚ
největší český katalog
UDÁLOSTI
tréninky, turnaje
VÝHODY
na sportování
TRENÉŘI
a instruktoři

MAGAZÍN TV O nás
Odhlásit

Trendy pro fitness a sportovní centra pohledem zpět

Co se dělo na trhu fitness a sportovních center v posledních letech? Jaké byly trendy a směry a co můžeme očekávat v současnosti?

Trendy z minulých let


Co je patrné z minulých let? Stále vznikala nová fitness a sportovní centra či kluby, možná až příliš. Rostla tedy konkurence a prosadit se na trhu bylo náročnější a těžší. Tato oblast podnikání přesto patřila k těm nejvyhledávanějším, bylo ale nutné aktivně vyhledávat nové trendy a efektivně cílit na potenciální klientelu. Odborníci také očekávali vstup nových zahraničních sportovních sítí na tuzemský trh. Očekávání se naplnila a jejich shrnutí jsme pro vás připravili dále.

 

Co bylo typické


Pokud si budeme chtít představit fitness a sportovní centra či sportoviště jako samostatná odvětví sportovního businessu, je to něco již téměř nemožného. Spojování fitness s ostatními sportovními odvětvími bylo patrné již v minulých letech. V současnosti tato odvětví už prostě splývají a většina lidí to chápe jako samozřejmou věc. Spojování oblastí se pak netýkalo jen odvětví sportu, ale také např. efektivního zkombinování fitness a wellness. Když tedy dnes někdo navštěvuje fitko, očekává kromě posilovny také kvalitní kardio zónu, možnost cvičení na společných lekcích různého typu a třeba také whirlpool, solárium, masáž nebo saunu.

 

Náročnost klientů


Trend v minulých letech se také nesl v duchu rostoucích požadavků klientů. Čisté a příjemné prostředí, klimatizace, dostatek sportovního nářadí, strojů, ostatního vybavení, doplňkových služeb, prodej sportovní výživy, novinky, akce a odbornost trenérů, to vše a mnoho dalšího bylo třeba zavést nebo vylepšit v posledních letech. Rostoucí náročnost klientů byla nelítostná, stejně jako konkurenční boj. S ním souvisí i tlak na cenu. Při sestavování nového ceníku bylo třeba zvážit kvalitu, cenu a právě konkurenci a nároky klientů a jejich věrnost, která, ať chceme nebo ne, je cenou stále více ovlivňována.

 

Čeho jsme si ještě všimli


Kromě zmíněných hlavních trendů, jsme si mohli ještě všimnout, že se doslova roztrhl pytel s různými tanečními lekcemi a jejich variacemi. Dále se trend také nesl v duchu návratu k téměř zapomenutým technikám, které byly lehce pozměněny. Například TRX, flowin, bosu či kattlebelly, jsou vlastně tréninkové techniky známé již mnoho let, jen jsou teď upraveny do modernější a zábavnější podoby. O wellness jsme se již zmínili. K vířivkám, páře a masážím se pak ještě přidala třeba fyzioterapie, kterou vyhledává stále více sportovců.

 

Dva směry patrné v minulosti


Kromě zmíněných trendů jsme mohli zaznamenat dva silné směry v oblasti fitness a sportovních klubů

1. Cílení na určitý segment zákazníků

Typickým příkladem jsou fitness pro ženy. Jejich boom zaznamenal snad každý. Objevila se také centra cíleně zaměřená na určité styly a odvětví fitness a další oblastí sportu, jako například: funkční tréninky, taneční studia, kruhové tréninky, body & mind a další.

2. Low cost kluby

Low cost (nízkonákladové kluby) je zahraniční model, který již vstoupil na trh České republiky. Jak je patrné z názvu, tento model se vyznačuje především nízkými cenami za měsíční či roční členství. Další typickou stránkou je ale také to, že například low cost fitka mají méně personálu. V souvislosti s tím, někteří odborníci namítají, že je cena snížena na úkor kvality a tento směr není tedy profesionály příliš podporován.

 

Současná situace pro fitness a sportovní centra


Současnost na trhu fitness a sportovních center se vyznačuje pokračujícím trendem z let minulých. Nová tuzemská centra a zahraniční sítě se dále množí a konkurence je stále náročnější. Odborníci také varují, že v nejbližší nadcházející době přežijí jen ti nejlepší. Očekávají tzv. čištění trhu, kdy bude přirozeně hrát roli kvalita, efektivita, snaha a péče o klienty. Toto „samočištění“ již začalo a bude stále více nelítostné. Právě teď je velmi důležité klást důraz na odbornost a vzdělávání trenérů a sportovních specialistů, protože i profesionalita bude jedním z klíčových bodů pro ty, kteří se chtějí na trhu udržet.

Jaká je tedy současná situace podrobněji a co můžeme očekávat v budoucnu? Na to se podívejte v našem článku: Trendy pro fitness a sportovní centra 2015.

Nový příspěvek

Pro přidání příspěvku se musíš nejdřív přihlásit nebo zaregistrovat

Ahoj, když si u nás vypneš blokování reklam, umožníš poskytovat SportCentral i nadále zdarma. Děkujeme za zvážení :-)[x]