ZAVŘÍT
SPORTLER
for sports
GRUPPEN
teams, clubs
SPORTANLAGEN
anywhere in the world
SPORTEVENTS
trainings, ...
TRAINERS
and instructors
RABATTE
at venues
23% people miss a sports buddy
How can SportCentral help you?
Find people looking for buddies
Tell who you are looking for
Get in touch
Do sports together
Organize your team or club
How can SportCentral help you?
Communication among members
Organize trainings, matches, ...
Recruit new members
Space for your photos and docs
Choose where you do sports
How can SportCentral help you?
Worldwide venues search
Find out where your friends go
Get deals and discounts
Rate venues
Discover sports events near you
How can SportCentral help you?
Choose from hundreds of events
Tournaments, races, trainings, ...
900+ sports to pick from
Organize even your own event
Choose your trainer
How can SportCentral help you?
Get expert guidance
Trainers, coaches, instructors
Find out who trains your friends
Hire trainer
Anmelden Registrieren
Hinzufügen
Suchen
SPORTLER
for sports
GRUPPEN
teams, clubs
SPORTANLAGEN
anywhere in the world
SPORTEVENTS
trainings, ...
RABATTE
at venues
TRAINERS
and instructors

MAGAZIN TV Über uns
Sign out

Jak uspět na sociálních sítích – komplexní průvodce sportoviště (nejen) Facebookem

O sociálních sítích už nejspíše slyšel každý. Ano, Facebook, Twitter, Youtube a další. Máte pocit, že je to spíše záležitost mladých lidí toužících po seznámení a dychtivých po sdílení různých fotek s ostatními? Chyba, tyto sociální sítě se dají skvěle využít jako nástroj pro propagaci vašeho sportoviště. Kdo ještě nezačal tento způsob využívat, tak směle do toho. Kdo už začal a je úspěšný, gratulujeme. Následující článek by vás mohl přesvědčit o pozitivech prezentace na sociálních sítích a vybaví vás sadou užitečných tipů o tom, jak se na nich správně prezentovat.

Co je to sociální síť a k čemu slouží?


Za sociální síť je považovaná služba na internetu, která vám umožní registraci a následné vytvoření profilu. Na základě takto vytvořeného profilu získáte možnost komunikovat s dalšími uživateli, sdílet fotografie, informace atd.

Nejznámější sociální sítě (obecné):

Specializované sociální sítě:

Pro začátek vám doporučujeme z obecných sítí využít jen Facebook. Méně je někdy více a několik rozdělaných a neudržovaných profilů by vám moc nepomohlo. Navíc většina vašich zákazníků bude očekávat, že budete mít pouze stránku na Facebooku.

Ze specializovaných sociálních sítí se vám vyplatí Youtube, pokud máte možnost zveřejňovat zajímavá videa z vašeho sportoviště. Vhodné je pak tato videa využít i na vašich webových stránkách.

A nakonec je tady sociální síť se zaměřením čistě na sport. SportCentral obsahuje funkce pro sportoviště a můžete se tam prezentovat přesně vaší cílové skupině, která vás tam bude navíc aktivně hledat.

Důvody, proč začít využívat sociální sítě



  1. Možnost jak komunikovat s vašimi stávajícími zákazníky a cesta jak oslovit nové zákazníky

  2. Pomoc při zlepšení image vaší firmy

  3. Máte možnost pravidelně informovat vaše návštěvníky o nabízených novinkách, slevách či změnách v kurzech, cenících apod.

  4. Získáte zpětnou vazbu od vašich fanoušků

  5. Jeden ze způsobů účinné reklamy a propagace, který už je dnes standardem a lidé ho očekávají

  6. Malé finanční náklady (profily na sociálních sítích jsou zpravidla zdarma), ale někdy větší časová náročnost. Je důležité mít správný obsah sdělení a najít poutavý způsob jak ho svým čtenářům předat.


Jak vytvořit a nastavit stránku na Facebooku


Navštivte stránku www.facebook.com, pokud zde již máte nějaký účet (například osobní) rozklikněte si ikonu v pravém horním rohu a vyberte „vytvořit stránku“.

Vytvoření stránky na Facebooku

Dále vyberte variantu Místní firma, ve které můžete buď znovu zvolit Místní firma, nebo Sportovní areál či Sporty / Rekreace / Aktivity. Kategorie se nepatrně liší tím, co můžete na vaší stránce nastavit a zřejmě vám bude vyhovovat jakákoli z těchto kategorií. Pokud si nejste jistí, doporučujeme Místní firmu, protože tam lze zadat i Veřejnou dopravu.

Na rozdíly se můžete podívat tady (možnosti nastavení u již vytvořené stránky) …



Po založení stránky věnujte čas výběru profilové a úvodní fotky (vhodné je umístit logo vašeho sportoviště, zákazníci si vás lépe zapamatují).

Vyplňte informace o vašem sportovišti:

  • Otevírací doba a adresa

  • Přidejte odkaz na vaše webové stránky

  • Napište popis vašeho sportoviště, co zákazníkům nabízíte

  • Můžete uvést i možnosti parkování, dostupnost veřejnou dopravou nebo orientační výši cen

  • Doporučujeme i uvedení emailu a telefonního čísla

  • V sekci upravit informace nastavte viditelnost vaší stránky, upravte si podle svého uvážení, kdo všechno může na vaši stránku přidávat příspěvky a jaká bude jejich viditelnost

  • Nastavte, kdo vám bude moci zasílat zprávy a komu se vaše stránka bude zobrazovat

  • Můžete vytvořit album s fotkami z vašeho sportoviště nebo nahrát promo video.


Takto pěkně potom může vypadat vaše stránka na Facebooku – příklad plzeňské TJ Lokomotivy (web) s otevírací dobou, adresou, webem, událostmi, videi, fotkami.

Facebook stránka TJ Lokomotiva Plzeň

Jak získat fanoušky na Facebooku


Po vytvoření stránky a její následné prvotní úpravě bude potřeba o ní rozšířit povědomí. Jinak řečeno, získejte co největší základnu vašich aktivních fanoušků. Fanoušky můžete získat například:

  • Jménem vaší nové stránky pozvěte lidi, na které máte emailovou adresu

  • Pokud máte na Facebooku osobní účet, můžete skrze něj pozvat své přátele, aby navštívili a označili vaši stránku jako „To se mi líbí“

  • Dále můžete dát vědět o vaší stránce u vás na webu či na různých reklamních letáčcích či v informativních emailech s novinkami pro vaše stálé zákazníky

  • Svým zákazníkům můžete nabídnout i nějakou výhodu, pokud se stanou vašimi fanoušky

  • V neposlední řadě můžete k získání fanoušků použít na Facebooku možnost placené reklamy. Můžete si koupit sady reklam, při čemž každá bude cílená na jiný okruh uživatelů (např. jiný typ reklamního sdělení použijete pro ženy, jiný pro muže). Poté můžete sledovat účinnost vašich reklam, resp. kolik lidí je vidělo a kolik lidí k vám přes ně přišlo.


Rádi bychom ještě připomněli, že není důležité získat jakékoli fanoušky. Pokud o vás oni sami nemají zájem, jejich přítomnost na vaší stránce k ničemu nepovede. Pokud je vaše příspěvky nebudou zajímat (nebudou na vaší stránce aktivní), Facebook vyhodnotí vaši stránku jako nezajímavou a nebude ji tolik zobrazovat. Kvalita fanoušků je důležitá.

9 tipů, co uveřejňovat na vaší stránce na Facebooku


Máte stránku, máte fanoušky. Co teď? Začněte pravidelně přidávat zajímavé příspěvky.

  1. Můžete fanoušky informovat o novinkách ve vaší činnosti, informujte o soutěžích, veřejně podpořte organizace propagující např. zdravý životní styl, apod.

  2. Informujte o novinách ve sportu, dávejte tipy na zajímavé aktivity, motivujte lidi ke sportování a k navštívení právě vašeho sportoviště.

  3. Sociální sítě též můžete využít k získání důležitých informací. Pokládejte zde vašim zákazníkům dotazy typu, co by rádi u vás zlepšili, jak jsou spokojeni s vašimi službami apod.

  4. Také je lze využít k zodpovězení otázek od vašich zákazníků.

  5. Při komunikaci se snažte zaujmout, buďte vstříční, milí a vyvarujte se aroganci i v případě nespokojených zákazníků.

  6. Sociální sítě můžete využít i k prezentaci výrobků, které si u vás můžou návštěvníci koupit – doplňky stravy, sportovní vybavení, apod.

  7. Můžete natočit instruktážní videa a sdílet je. Nebo najděte na Youtube něco zajímavého, i když se vás to netýká, to nevadí.

  8. Velmi dobře fungují fotografie.

  9. Sdílet můžete odkazy na zajímavé články, odkazy na novinky na vašem webu či blogu


Důležité je, aby stránka vaše fanoušky bavila a motivovala je k reakcím. Hodí se dávat do příspěvků otázky, nebo i jednoduchou výzvu dejte „To se mi líbí, pokud …“.

Jak na specializovanou sociální síť pro sportovce - SportCentral


Pokud se rozhodnete založit si profil zde na SportCentralu, vytvořte si nejprve uživatelský účet pro vaši osobu. V záhlaví webu zvolte Přihlášení / Registraci. Jste-li už přihlášení, přejděte do registrace sportoviště. Odkaz na registraci sportoviště najdete opět i v záhlaví.

Tady vyplníte adresu, nabídku sportovních aktivit vašeho sportoviště, dále kontakty jako je email, www stránky apod. Po kliknutí na „založit profil sportoviště“ v pravém dolním rohu přejdete na stránku, kde můžete ještě vyplnit otevírací dobu. No a máte hotovo.

Na profilu takto založeného sportoviště můžete dále přidávat fotky, napsat popisek, zveřejnit ceník a umožnit vašim zákazníkům kupovat si jednotlivé vstupné či permanentky. Zveřejňujte slevové akce či informujte o zajímavých událostech, které se u vás budou konat. Dále můžete svým zákazníkům poskytnout snadnou a jednoduchou online rezervaci. Také budete mít přehled o množství lidí, kteří si vaše sportoviště oblíbí.

Fanoušci mají též možnost hodnocení vašeho sportoviště, takže budete mít i zpětnou vazbu, případně motivaci ke zlepšení nebo udržení stávající kvality služeb. V neposlední řadě vám takto vytvořený profil umožňuje aktivně komunikovat s fanoušky pomocí diskuze.

I na SportCentralu lze využít podobné rady, jako u Facebooku – při získávání fanoušků nebo práci s nimi.

Tady se ještě můžete podívat, jak vypadá profil TJ Lokomotiva Plzeň na SportCentralu.

Stránka na SportCentralu TJ Lokomotiva Plzeň

Shrnutí


Přítomnost na sociálních sítích je dnes důležitá pro každého dobrého podnikatele nebo marketéra, ať už jste malé fitness studio nebo velký sportovní areál. Je však důležité s nimi pracovat efektivně a zaměřovat se na to podstatné.

Neplýtvejte silami na 5 různých sociálních sítí a vyberte si jen ty, které pro vás mají význam. Vybudujte si fanouškovskou základnu a se svými fanoušky pracujte a bavte je.

Chcete mít dobře zpracovaný a kvalitně udržovaný profil na Facebooku, ale nevíte jaké příspěvky přidávat, co psát, jak komunikovat a oslovit fanoušky či na to prostě jen nemáte čas? Existuje řada firem, které vám tuto službu nabídnou. Je nutno však počítat s určitou finanční náročností. Na druhou stranu garantují kvalitně odvedenou práci a vy ušetříte svůj čas.

I na SportCentralu se některým o jejich Facebookovou stránku staráme (viz SportCentral Plus). Pokud potřebujete poradit, budeme rádi, když nám napíšete nebo zavoláte.

Neuer Beitrag

Um Beiträge zu posten musst du dich erst registrieren oder anmelden

Hello, if you disable ad blocking, you will help SportCentral to remain free. Thank you for your consideration :-)[x]