ZAVŘÍT
PARŤÁCI
na sportování
SKUPINY
týmy, kluby
SPORTOVIŠTĚ
největší český katalog
UDÁLOSTI
tréninky, turnaje
TRENÉŘI
a instruktoři
VÝHODY
na sportování
23% lidí nemá s kým sportovat
Jak ti pomůže SportCentral?
Prohlédni si, kdo hledá kamarády
Uveď, koho hledáš ty
Domluvte se, kdy a kde se potkáte
Sportujte společně
Zorganizuj svůj tým nebo partu
Jak ti pomůže SportCentral?
Komunikace mezi členy
Organizace tréninků, zápasů,...
Nábor nových členů
Místo pro fotky, dokumenty,...
Rezervace a výběr sportoviště bez námahy?
Zkus SportCentral.
Největší přehled sportovišť v ČR
Rezervuj svou aktivitu snadno, rychle a zdarma
Získej slevy a výhody
Vše zařídíš na jednom místě
Zjisti, co se koná ve tvém okolí
Jak ti pomůže SportCentral?
Vybírej ze stovek sportovních akcí
Turnaje, závody, tréninky a další
900 a více sportů
Zorganizuj i svoji vlastní událost
Vyber si svého trenéra
Jak ti pomůže SportCentral?
Sportuj pod zkušeným vedením
Trenéři, instruktoři, cvičitelé
Zjisti, s kým cvičí kamarádi
Objednej se
Přihlásit Registrovat
Přidat
Hledat
PARŤÁCI
na sportování
SKUPINY
týmy, kluby
SPORTOVIŠTĚ
největší český katalog
UDÁLOSTI
tréninky, turnaje
VÝHODY
na sportování
TRENÉŘI
a instruktoři

MAGAZÍN TV O nás
Odhlásit
Plzeň - sportovní přehled

Horská kola mě prostě baví víc, vysvětloval návrat biker Ondřej Cink

REDAKCE

Ta zpráva na konci letošní cyklistické sezony leckoho šokovala. Rokycanský rodák Ondřej Cink ohlásil po pouhém roce návrat ze silnice k horským kolům. Odchovanec Authoru Stupno, který vyrůstal v Újezdě u Svatého Kříže nedaleko Plzně, bude v příští sezoně hájit barvy nové španělské stáje Primaflor Mondraker Rotor. Přitom Cink, který na začátku prosince oslaví sedmadvacáté narozeniny, po loňském přestupu k silničářům udivoval výbornými výsledky. Hned v nováčkovské sezoně si vydobyl i nominaci na nejslavnější etapový závod Tour de France. Ani tam nezklamal, často byl vidět na čele pelotonu, ale kvůli zranění kolena pouhých 350 kilometrů před cílem v předposlední etapě vzdal.

„A právě na Tour de France jsem se definitivně rozhodl, že bude lepší se vrátit. Horská kola mě zkrátka baví víc, silniční cyklistika je něco úplně jiného. A není to o tom, že by silnice byla náročnější. Nelze říct, že by mě to úplně nebavilo, ale na horských kolech jsem vyrostl,“ vysvětloval Ondřej Cink,“ bronzový medailista z mistrovství světa horských kol v roce 2015 a šampion světa i Evropy v terénu v kategorii do 23 let.

Bylo rozhodování o to složitější, že silniční stáj Bahrjan-Merida vám nabídla další smlouvu a mohl jste pokračovat na silnici?

Hodně lidí jsem asi šokoval, ale v týmu jsme se v klidu domluvili. Jsem rád, že mi v Meridě umožnili návrat do terénu. Když jsem začal na silnici závodit, byl jsem v euforii a moc mě to nadchlo. Ale když se postupně rozjížděla biková sezona a sledoval jsem závody Světového poháru v televizi, tak mě mrzelo, že tam nemohu také být. Začalo mi to hrozně chybět.

V čem je pro vás největší rozdíl mezi silniční cyklistikou a horskými koly?
V porovnání se závody v terénu mi silnice přijde až příliš monotónní. Každý den je to podobné. Dlouhé etapové závody jsou stejné, etapy jsou občas nudné, hlavně pak ty rovinaté. Vždycky jsem razil názor, že nechci dělat něco, co mě nebaví. Teď jsem dostal šanci vrátit se tam, kde se cítím nejlépe. Před rokem jsem tu šanci neměl. Bikový tým Multivan Merida skončil a já neměl jinou alternativu, nebyla už šance získat nový tým. Vlastně bych o silnici tehdy ani neuvažoval, kdybych měl šanci pokračovat na horském kole.

Vadilo vám i to, že jste na silnici pracoval jako pomocník hvězd, nemohl myslet na medailová umístění?

Na silnici jsem pořád jen závodil. Ani jsem pořádně nevěděl, kdy mám formu. V období mezi závody jsem přijel domů a jen se udržoval ve vytrvalosti. Zato v bikové sezoně je dvacet závodů, z toho šest důležitých. Je třeba se nachystat, naladit dobře formu, aby tam byl člověk stoprocentní. Právě to mě na tom hrozně baví.

V terénu se víc cítíte svým pánem?

Přesně tak. Na silnici podléháte týmové režii, mezi bikery je každý sám sobě lídrem. Tohle mi chybělo. Vždy jsem se snažil odvést tu nejlepší práci, která se po mně chtěla, ale byl jsem šťastný, když jsem se dostal do úniku a mohl jet sám za sebe. Nebo v časovce, kdy to bylo jen o mém výkonu.

Měl při vašem rozhodování vliv i zdravotní stav? Tour de France jste nedokončil kvůli zánětu v koleni, měl jste i další problémy…

Problémů bylo letos hodně, v minulosti jsem nic takového nezažil. Je vidět, že ten sport je vytrvalostní a ten pohyb je úplně jiný než na horských kolech. Možná i proto přišel ten problém s kolenem na Tour de France. Ale tím to nechci nijak snižovat, účastí na tomhle závodě se mi splnil obrovský sen. Vždycky jsem chtěl Tour alespoň jednou jet, na tu atmosféru nikdy nezapomenu. Celkově jsem za tu šanci na silnici moc rád, je to obrovská zkušenost, viděl jsem jiný cyklistický svět. A doufám, že mi to výkonnostně pomůže mezi bikery.

Jaké jsou nyní ty největší plány na horských kolech?

Nyní mě jako trenér povede Karel Martínek ve spolupráci s lékařem Alešem Kroužeckým. Věřím, že na silnici jsem pobral hodně vytrvalostního tréninku i přípravy do tahu, což mi na horských kolech chybělo. Chceme to zúročit. Za cíl jsme si stanovili pódiová umístění na mistrovství světa 2019 a také úspěch v olympijském závodě v Tokiu 2020.

Nový příspěvek

Pro přidání příspěvku se musíš nejdřív přihlásit nebo zaregistrovat

ODEBÍRAT ČLÁNKY E-MAILEM

Pravidelný přísun informací o sportování v Plzni

Ahoj, když si u nás vypneš blokování reklam, umožníš poskytovat SportCentral i nadále zdarma. Děkujeme za zvážení :-)[x]