Biker Ondřej Cink se postaral o cyklistický přestup roku, míří na silnici
Byl to asi nejpřekvapivější cyklistický přestup roku 2016. Biker Ondřej Cink, účastník dvou olympijských her, bronzový medailista z loňského mistrovství světa v cross-country a světový šampion v kategorii do 23 let, přechází z terénu na silnici. Od příští sezony bude závodit za nově vznklý tým Bahrajn-Merida s nejprestižnější licencí WorldTour, jehož největší hvězdou je italský cyklista Vincenzo Nibali.
„Vždycky jsem snil o tom, že se jednou stanu členem profesionálního týmu a zkusím si závody typu Tour de France, Giro d´Italia a Vuelta. Nyní mám šanci o účast na těchto legendárních závodech bojovat,“ uvedl 25letý Cink pro internetové stránky svého nového klubu.
Narodil se v Rokycanech, vyrůstal v nedalekém Újezdu u Svatého Kříže. Spoustu času trávil v Plzni, kde několik let spolupracoval s trenérem Milanem Spěšným, někdejší českou jedničkou v cross-country na horských kolech. Ten ho připravoval i na premiérovou účast na olympiádě v Londýně 2012. Teď se Cinkovi změnil život, mění cyklistickou disciplínu po vzoru rodáka ze Stříbra Zdeňka Štybara, který se na silnici přesunul jako několikanásobný mistr světa v cyklokrosu.
Když se vám v záři ozval manažer nové stáje Bahrajn-Merida Brent Copeland, váhal jste nad jeho nabídkou?
Byl jsem překvapený i zaskočený, přestože mě šéfové biková stáje Merida připravovali na to, že podobný telefonát můžu očekávat. Taková nabídka se neodmítá, ani jsem o ní dlouho nepřemýšlel. Svou roli sehrál i fakt, že bahrajnskou stáj bude vybavovat koly firma Merida, za kterou jsem dosud jezdil. Firma se chce více prezentovat na silnici a tenhle tým jí k tomu má pomoci.
Jakou roli byste v týmu měl mít vy?
Mám velkou motivaci. Ale vím, že se budu muset ještě hodně učit. Přicházím ze světa horských kol, takže mi chybějí zkušenosti. Ale jsem připraven tvrdě makat a vydat ze sebe maximum. Měl jsem ročně naježděno kolem 15 tisíc kilometrů, silničáři mají zhruba 30 tisíc. Musím to zdvojnásobit. První dva roky budou asi hlavně o adaptaci.
Co lze na silnici nejlépe zúročit ze zkušeností z terénu a horských kol?
Manažera týmu prý k tomu, aby si mě vyhlédli, přesvědčila i skutečnost, že nejlepších bikových výsledků jsem dosahoval ve vyšších nadmořských výškách. Věřím, že to mi na silnici může pomoci. Moje postava je vrchařská. Měl bych se tedy nejvíc soustředit na delší a kopcovitější etapové závody.
Jak se těšíte na spolupráci s Italem Vincenzo Nibalim, největší hvězdou týmu Bahrajn-Merida?
Být s ním v jednom týmu, to jsem si nemohl nechat ujít, vždyť má na kontě vítězství na všech třech Grand Tours. A ve stáji budou další skvělí cyklisté, další Italové Enrico Gasparotto a Giovanni Visconti, Bělorus Konstantin Sivcov, Španěl Ion Izagirre nebo Australan Heinrich Haussler.
Je pro vás povzbuzením, že třeba bývalý biker, Slovák Peter Sagan, se na silnici stal velkou hvězdou a v říjnu dokonce vyhrál mistrovství světa v Kataru?
Určitě. Nejsem zdaleka první biker, který se přesouvá na silnici. A těch, kteří se tam prosadili, je hodně – nejen Sagan, ale třeba Američan Landis, Australen Evans nebo Francouz Peraud. Vždycky bylo mým plánem jednou přejít na silnici. Jen jsem nečekal, že to bude tak brzy. Ještě jsem si chtěl splnit na horských kolech nějaké cíle. Ale je to jinak a já se na tu výzvu moc těším.
Plzeň pomůže sportovnímu klubu házenkářů, pronajme jim tělocvičnu v Krašovské
Sportovní události v Plzni, aneb co si do Vánoc určitě nenechat ujít
Pravidelný přísun informací o sportování v Plzni