ZAVŘÍT
PARŤÁCI
na sportování
SKUPINY
týmy, kluby
SPORTOVIŠTĚ
největší český katalog
UDÁLOSTI
tréninky, turnaje
TRENÉŘI
a instruktoři
VÝHODY
na sportování
23% lidí nemá s kým sportovat
Jak ti pomůže SportCentral?
Prohlédni si, kdo hledá kamarády
Uveď, koho hledáš ty
Domluvte se, kdy a kde se potkáte
Sportujte společně
Zorganizuj svůj tým nebo partu
Jak ti pomůže SportCentral?
Komunikace mezi členy
Organizace tréninků, zápasů,...
Nábor nových členů
Místo pro fotky, dokumenty,...
Rezervace a výběr sportoviště bez námahy?
Zkus SportCentral.
Největší přehled sportovišť v ČR
Rezervuj svou aktivitu snadno, rychle a zdarma
Získej slevy a výhody
Vše zařídíš na jednom místě
Zjisti, co se koná ve tvém okolí
Jak ti pomůže SportCentral?
Vybírej ze stovek sportovních akcí
Turnaje, závody, tréninky a další
900 a více sportů
Zorganizuj i svoji vlastní událost
Vyber si svého trenéra
Jak ti pomůže SportCentral?
Sportuj pod zkušeným vedením
Trenéři, instruktoři, cvičitelé
Zjisti, s kým cvičí kamarádi
Objednej se
Přihlásit Registrovat
Přidat
Hledat
PARŤÁCI
na sportování
SKUPINY
týmy, kluby
SPORTOVIŠTĚ
největší český katalog
UDÁLOSTI
tréninky, turnaje
VÝHODY
na sportování
TRENÉŘI
a instruktoři

MAGAZÍN TV O nás
Odhlásit

Přednášky z Baru: Mluvte jako firma

Série výpisek z Plzeňského Barcampu, které se hodí pro vaše podnikání, všem manažerům, majitelům webů a majitelům všeho dalšího, pracovním týmům a i těm ostatním.

Přinášíme vám další výpisky z toho, co jsme se naučili a dozvěděli na Plzeňském Barcampu. A proč? Protože je škoda, že jste tam nemohli být a o dost jste přišli, a protože si myslíme, že se vám to může hodit.

Mluvte jako firma – nebo ne?


SportCentral_prednaska2

Tahle přednáška byla jedna z těch, ze kterých si odnesete ponaučení a navíc byla zábavná. Svá moudra a zkušenosti ohledně komunikace firem po sociálních sítích a budování komunit, nám předávala Jana Leitnerová (a ještě po nás házela ruskou čokoládou). Tato akční žena o sobě doslova píše: ,, Jsem Social Media Maniačka, která miluje komunikaci a pro skvělý text a nápad klidně přes plot skočí.“ a to bylo vážně znát.

Top 10 Facebook triků


Líbí se nám, jak se někteří lidé nebojí předávat své know-how a my se nebojíme to zase předávat dál (když máme požehnání). Takže co zabírá a nezabírá na facebookaře, co postovat a co raději ne:

1. Skuteční lidé

Má vaše firma FB profil, ale tak nějak se ho vlastně bojíte? Nepřipomíná váš profil tak trochu agenta 007? Pokud ano, pak to prý není to pravé. Možná to bude znít trochu otřepaně, ale na skutečné lidi zabírají skuteční lidé. Tak se nebojte ukazovat tváře, využít zajímavého nebo oblíbeného zaměstnance, prostě osobnost (pokud takového máte) a vystavte ho. Musí s tím samozřejmě souhlasit a musí to být účelné.

2. Sex a zvířata

Celkem oblíbené a vděčné téma. Nahé ženské, nazí chlapi, štěňátka, koťátka a další zvířátka a bůhví co ještě. Ruku na srdce, vážně se tohle hodí k posilování právě vašeho brandu?

3. Přátelství

Nebojte se se svými fanoušky mluvit jako s přáteli. Chcete s nimi přeci navázat pouto, od toho ten Facebook máte.

4. Využití tragických událostí

Dělá to skoro každý. Pády letadel, smrt nemluvňat, povodeň, tsunami, zemětřesení. Opět ruku na srdce, máte to vážně zapotřebí?

5. Nestěžovat si

Všimli jste si, že statusy, ve kterých si někdo na něco stěžuje, nejsou tak oblíbené jako ty, kde jsou třeba zmíněná koťátka? Lidský nářek už na FB moc neletí. Myslíte, že bude někoho zajímat nářek firemní? Pokud nechcete přijít i o toho posledního fanouška, tak to prostě nedělejte! Pokud budete chytří, můžete vše otočit ve svůj prospěch a spíše se třeba zeptat, co udělat např. lépe apod.

6. Souboje

Rádi si rýpnete do konkurence? Pokud to děláte chytře a bavíte tím svou komunitu, pak je to fajn. Není ale radno něco přehánět! Platí zde zlaté pravidlo: třikrát měř, jednou řež!

7. Miminka

No, nesmějte se! Jana to myslela vážně a asi na tom něco bude. Pokud máte k dispozici firemní mimino a nejlépe novorozence, máte vyhráno. Všichni mají rádi miminka a i chlapi, takže když se kolegyni resp. zaměstnankyni narodí potomek, podělte se o to ve své komunitě. Uvidíte ten ohlas!

8. Zákulisí

Pouštět fanoušky do zákulisí firmy se vyplácí. Projevíte tím zájem o komunitu a dokážete, že za brandem jsou lidé a ve vašich kancelářích nesedí jen roboti a kopírky.

9. Detaily

Tak tady jde zase o zábavu. Nebojte se ukázat ,,TO“ navíc, posunout hranice. Fantazii se meze nekladou. Samozřejmě v rámci slušnosti!

10. Sport a vítězství

To, že sport spojuje, víme moc dobře: ,,Češi, do toho...!“ Když se pak těm našim zlatým hochům a děvčatům podaří někde ukořistit medaili, to se teprve začnou dít věci. Takže sdílejte, fanděte a podporujte!

Zásady postování statusů


V této části Jana přednášela o kvalitách copywriterů nebo lidí, co firmě píšou texty. Takový člověk      musí umět psát. To je asi hlavní. Pro to, aby uměl psát, musí hodně číst a musí zvládat gramatiku.    Není nic trapnějšího, než když postnete na profil, že: Jste nejlepčejší firma na trhu a zvýtězili jste v anketě Firma roku...

Jak se to dělá?


Nudnost a klasika na FB už nikoho nezaujme. Vaše statusy by zapadly do hlubin odpadiště fádních statusů. Chce to být akční a být trochu špión. Hledejte inspiraci, kde se dá, kopírujte, pozměňujte, vkládejte za vlastní a nebojte se, dělají to prý všichni.

Jak se to nedělá?


Respektive, jak to nedělat. Hlavní je se do ničeho nenutit. To, že Facebook mají všichni, ještě   neznamená, že ho musíte mít také. Není to žádná křeč. ,,Pokud si myslíte, že z toho nic nemáte nebo že se to pro vás prostě nehodí, raději se na to vykašlete“, říká Jana. Pokud o FB uvažujete, zamyslete se nejprve! Chcete vytvářet komunitu, chcete postovat novinky, chcete sdílet, ale když pak není kdy, není co, za co, nebo není nikdo, kdo by to dělal, tak to zabalte rovnou. Bez výčitek! O    nic vlastně nepřijdete a vyhnete se trapnostem.

Co ještě vyplynulo z dotazů


Po téhle přednášce bylo asi nejvíce dotazů ze všech, na kterých jsme byli. Některé byly zajímavé a z některých vyplynuly další dobré rady, takže dále se s vámi podělíme ,,o to po té“:

1. Jak se komunikuje s hatery? Haters jsou oblíbení uživatelé FB. Ano, to byl sarkasmus! We hate our haters! To jsou totiž oni, kdo dělají v komentářích neustálé potíže. To jsou oni, kdo vás nenávidí, ať už postnete, co chcete. Nenávidí vás dnes a budu vás nenávidět i zítra, a také to budou říkat na každém rohu a komentovat u každého statusu. Možná vůbec není problém v nenávisti, ale někteří jsou prostě takoví. Možná se také trochu nudí. Takže jak na ně? Jana nám všem poradila:

  • Kdo se bojí, ať si zjistí, jak je to s autorskými právy ohledně sdílených obrázků. Panuje sice nepsané pravidlo, že se to prostě neřeší, ale pokud jste smolař nebo zásadový člověk, raději si to zjistěte. PS: Nikoho zde k ničemu nenabádáme!

  • Statusy s obrázkem mívají více lajků, než textové statusy. Ty prý mívají zase více komentářů. Chcete-li, aby s vámi lidé komunikovali, spíše pište.

  • Když vás za něco kritizují – Omluvte se. (Prý to přestanou dělat a vy sklidíte úspěch za asertivitu.)

  • Když se to hrotí – Přeneste konverzaci ze statusu do osobních zpráv. (Nenaděláte si ostudu a předejdete trapným situacím.)

  • Když to neustále opakují – Dát jim upozornění na stopku, a pak je stopnout, dát ban, vyhodit.


2. Co s trolly? – Troll je další z oblíbenců internetových diskusí (opět sarkasmus). Trollí zábava tkví v rozvracení diskuse. Jejich příspěvky jsou vyslovená provokace, můžou vás i urážet. Čím víc se jim budete bránit, tím víc je budete bavit a přikládat do jejich trollího ohníčku. Takže Jany rada zní – ignorovat, ignorova a ignorovat. Ono je to totiž časem přestane bavit. Pokud se ale už necháte vyprovokovat, zkuste se uklidnit a jít na to s grácií. Zkuste vymyslet, jak byste mohli trollit na oplátku zase vy je.

3. Každá sociální síť má svou komunitu a je zde jiná cílová skupina – Chce to tedy vybírat, uvažovat a také podle toho sdílet obsah.

4. FB soutěže lze organizovat i na zdi vašeho profilu – To dříve nešlo, pak chvíli šlo, pak opět nešlo a teď už to zase jde. Facebook si ale nastavil určitá pravidla, mezi kterými je například: nesmíte soutěžící pobízet ke sdílení, povolené je lajkování a komentování, nelze pořádat slosovací soutěž bez povolení slosovací komise atd. Než tedy budete organizovat nějakou soutěž, raději si přečtěte pravidla Facebooku

A to bylo z této přednášky vše. My se budeme těšit na Janu a na přídavek, někdy, někde, a pak se s vámi možná zase podělíme.

 

Nový příspěvek

Pro přidání příspěvku se musíš nejdřív přihlásit nebo zaregistrovat

Ahoj, když si u nás vypneš blokování reklam, umožníš poskytovat SportCentral i nadále zdarma. Děkujeme za zvážení :-)[x]