ZAVŘÍT
PARŤÁCI
na sportování
SKUPINY
týmy, kluby
SPORTOVIŠTĚ
největší český katalog
UDÁLOSTI
tréninky, turnaje
TRENÉŘI
a instruktoři
SLEVY
na sportování
23% lidí nemá s kým sportovat
Jak ti pomůže SportCentral?
Prohlédni si, kdo hledá kamarády
Uveď, koho hledáš ty
Domluvte se, kdy a kde se potkáte
Sportujte společně
Zorganizuj svůj tým nebo partu
Jak ti pomůže SportCentral?
Komunikace mezi členy
Organizace tréninků, zápasů,...
Nábor nových členů
Místo pro fotky, dokumenty,...
Vyber si, kde budeš sportovat
Jak ti pomůže SportCentral?
Největší přehled sportovišť v ČR
Zjisti, kam chodí kamarádi
Získej slevy a výhody
Hodnoť
Zjisti, co se koná ve tvém okolí
Jak ti pomůže SportCentral?
Vybírej ze stovek sportovních akcí
Turnaje, závody, tréninky a další
900 a více sportů
Zorganizuj i svoji vlastní událost
Vyber si svého trenéra
Jak ti pomůže SportCentral?
Sportuj pod zkušeným vedením
Trenéři, instruktoři, cvičitelé
Zjisti, s kým cvičí kamarádi
Objednej se
Přihlásit Registrovat
Přidat
Hledat
PARŤÁCI
na sportování
SKUPINY
týmy, kluby
SPORTOVIŠTĚ
největší český katalog
UDÁLOSTI
tréninky, turnaje
SLEVY
na sportování
TRENÉŘI
a instruktoři

MAGAZÍN TV O nás

Jak z nových klientů udělat stálé a jak si je udržet 1/3 – začněte u sebe

Stálí klienti jsou srdcem sportovních center a každý podnikatel to moc dobře ví. Nejprve je ale třeba získat nové klienty a ty si pak udržet. To se občas stává velkou výzvou a v konkurenčním boji i ošemetným úkolem. Naše tipy na udržení klientů vám s tímto úkolem možná pomohou.

SportCentral_jak_mit_stale_klienty

Začněte u sebe, tak o tom je první část našeho článku. Začít u sebe je dobrý postup při řešení hodně situací. Při plánování strategie na udržení vašich klientů to bude také dobrý start.

Mějte skvělé sportoviště


Možná to zní jako klišé, ale být dobrý, je prostě nejlepší tah. Zákazníci dnes vyžadují příjemné prostředí, skvělý servis a také milý a ochotný personál. Pokud budete klientům dávat pocit jedinečnosti a budou se u vás cítit vítaní, máte velkou šanci, že se stanete jejich oblíbenci. K vytvoření takového prostředí přispívá i pečlivý výběr personálu.

Vybírejte si zaměstnance


Nepříjemná, laxní či neochotná recepční je obzvlášť v našich končinách klasikou, která dovede otrávit nejednoho nadšeného sportovce a vám podnikání. Proto dělejte pohovory a zaměstnance si před přijetím prověřte. A pamatujte, zadarmo ani kuře nehrabe a ani se neusmívá. Dobré zaměstnance proto nezapomínejte také dobře ocenit.

Nebuďte neviditelní


Nedávat o sobě vědět se nikdy nevyplácí. I když budete mít skvělé sportoviště, ale nebudete se propagovat, jen těžko vás noví klienti objeví. Nebojte se proto vlastních webových stránek, profilu v katalogu sportovišť, pořádejte akce a sportovní události, spolupracujte a komunikujte se sportovci.

Zajímejte se o potřeby klientů


Kdybyste svým klientům zkusili dát anonymní dotazník na téma – co se vám u nás nelíbí nebo co vám vadí, možná byste byli překvapení. Možná ale tušíte, co byste měli zlepšit a co vám doslova kazí pověst. Mezi nejčastější stížnosti klientů obvykle například patří: čistota či kapacita šaten a sprch, již zmíněná recepční, špatná kvalita nebo stav sportovního vybavení a nevyhovující otevírací doba. Zkuste se více zajímat o potřeby vašich klientů a napravujte, co je ve vašich silách. Spokojení zákazníci se vám vždy odmění.

Zaveďte věrnostní program


Silná motivace a výdrž je vlastností jen mála vybraných jedinců. Je dobré na to myslet při tvorbě ceníků a věrnostních programů. Většina klientů prostě potřebuje k pravidelným návštěvám (jemně řečeno) popostrčit, jinak si k vám přijdou zasportovat jednou a příště je uvidíte třeba až za půl roku. Ne, že by nechtěli přijít, jen jim chybí vůle. S tím jim můžete snadno pomoci. Klubové členství nebo vhodně nastavený věrnostní program s předplácením služeb je skvělou motivací pro většinu sportovců nebo alespoň dobrým důvodem k pravidelným návštěvám.

Vychovávejte si své klienty a buďte jim oporou


I přes dobrý věrnostní program se může stát, že pravidelného návštěvníka ztratíte, protože náhle přijde o důvod k dalším tréninkům. V případě fitness center bývá častou příčinou, když klient nevidí pokroky ve svém snažení, a tak s ním jednoduše přestane. Pokud se ale o takového klienta od začátku stará trenér nebo je mu k dispozici poradna, tréninkové plány či jiná možnost individuálního přístupu, lze tomu dobře předcházet. Mějte proto vždy ve sportovním centru profesionála, který o klienty bude pečovat a dodá jim potřebné informace či motivaci.

Buďte aktuální


Pokud máte stálou klientelu, můžete si gratulovat. Mít své skalní příznivce je skvělé! Záleží ale, jak je tato základna sportovců veliká, a zda vás vždy udrží tzv. nad vodou. Proto byste stále měli věnovat pozornost aktuálním trendům, abyste mohli nabídnout něco zajímavého ostatním sportovcům a klientům konkurence. Každý si rád jednou za čas vyzkouší něco nového a třeba ho právě tato aktivita bude bavit a třeba to bude právě u vás…

V druhé části našeho článku si přečtěte, jak dát klientům důvod nechodit jinam.

A co se osvědčilo vašemu sportovišti? Podělte se s námi do diskuze.

Nový příspěvek

Pro přidání příspěvku se musíš nejdřív přihlásit nebo zaregistrovat

Ahoj, když si u nás vypneš blokování reklam, umožníš poskytovat SportCentral i nadále zdarma. Děkujeme za zvážení :-)[x]