ZAVŘÍT
PARŤÁCI
na sportování
SKUPINY
týmy, kluby
SPORTOVIŠTĚ
největší český katalog
UDÁLOSTI
tréninky, turnaje
TRENÉŘI
a instruktoři
SLEVY
na sportování
23% lidí nemá s kým sportovat
Jak ti pomůže SportCentral?
Prohlédni si, kdo hledá kamarády
Uveď, koho hledáš ty
Domluvte se, kdy a kde se potkáte
Sportujte společně
Zorganizuj svůj tým nebo partu
Jak ti pomůže SportCentral?
Komunikace mezi členy
Organizace tréninků, zápasů,...
Nábor nových členů
Místo pro fotky, dokumenty,...
Vyber si, kde budeš sportovat
Jak ti pomůže SportCentral?
Největší přehled sportovišť v ČR
Zjisti, kam chodí kamarádi
Získej slevy a výhody
Hodnoť
Zjisti, co se koná ve tvém okolí
Jak ti pomůže SportCentral?
Vybírej ze stovek sportovních akcí
Turnaje, závody, tréninky a další
900 a více sportů
Zorganizuj i svoji vlastní událost
Vyber si svého trenéra
Jak ti pomůže SportCentral?
Sportuj pod zkušeným vedením
Trenéři, instruktoři, cvičitelé
Zjisti, s kým cvičí kamarádi
Objednej se
Přihlásit Registrovat
Přidat
Hledat
PARŤÁCI
na sportování
SKUPINY
týmy, kluby
SPORTOVIŠTĚ
největší český katalog
UDÁLOSTI
tréninky, turnaje
SLEVY
na sportování
TRENÉŘI
a instruktoři

MAGAZÍN TV O nás

Jak vytvořit webové stránky sportoviště na WordPressu 2/5 – Koupě domény

V minulé části jsme si shrnuli, co všechno budete pro zprovoznění nového webu na WordPressu potřebovat. Dnes si ukážeme velmi podstatnou věc, kterou je třeba zakoupit při zprovozňování webu. Tou je internetová doména.

Co je doména a jak ji vybrat


Internetová doména, jak jsme již uvedli v prvním dílu, je vlastně adresa, na které váš web na internetu poběží. Jde tedy o pojmenování webu, které se skládá nejčastěji ze 3 částí oddělených tečkami:

 


  • www = World Wide Web – je umístění na celosvětové komunikační síti.

  • doménové jméno = nejčastěji např. název společnosti, projektu apod. (např. sportcentral)

  • top-level doména = poslední část např. cz, org, com, net a podobně, která rozlišuje země, organizace, skupiny atd.


  •  


Spojením pak tedy vznikne např. www.sportcentral.cz

V praxi se využívá nejčastěji 3-4 částí domény (maximálně jich může být až 127), kdy celý název může obsahovat například i název subdomény (ty slouží k rozšíření názvu o další úrovně). To pak vybadá např. takto: test.www.sportcentral.cz.

 

 

Co nás bude při výběru domény zajímat

 

 


  1. Jaká bude koncovka (top-level doména)?

  2. Jak web pojmenovat?


  3.  


Pokud předpokládáme, že náš web bude fungovat pouze nebo především v českém jazyce, je doporučeno kupovat cz doménu. Lidé jsou na to v Čechách zvyklí a pro české publikum je to přirozené. Pokud plánujete mezinárodní web, použijete nejčastěji koncovku com, případně eu či net (poslední dvě nejsou ale příliš běžné ani oblíbené). Dále je třeba tedy vybrat jméno (nejčastěji např. název firmy nebo projektu) a ověřit, zda je zvolená doména i s koncovkou volná a je možné si ji koupit.

 

 

Ověření dostupnosti domény


O domény se starají různé organizace, které nabízejí jejich koupi a ověřování dostupnosti. Pokud jste si tedy vybrali vhodný název pro váš web, je třeba nejprve ověřit jeho dostupnost. To můžete provést například na:

 

 


Existuje velké množství společností poskytujících domény za různé ceny, výběr je tedy zcela na vás.

U vybrané společnosti zadáte zvolenou doménu včetně koncovky (kolonka na ověření dostupnosti) a zde se vám ihned automaticky ověří, zda je doména volná či není. Může se stát, že doména bude již obsazená. Pozor, může být ale dostupná anpříklad s jinou koncovkou (místo cz např. net). Ihned se také dozvíte, kolik u dané společnosti doména stojí. Cena je vždy uvedena na rok. Běžně se ceny domén pohybují kolem 100-300Kč u koncovky cz či com.

https://domeny.cz/overeni-dostupnosti/#jednoducha-registrace

Často se bohužel stane, že nebudete moci zaregistrovat ten název, který byste si přáli, protože doménu již bude vlastnit někdo jiný. Nedoporučuje se řešit název domény například pomlčkou: místo www.sportcentral.cz bychom v tomto případě dali www.sport-central.cz (i když je to možné, nedoporučujeme to). Z pohledu vyhledávačů a optimalizace webu, a ani pro uživatele, to není ideální řešení. Vždy je lepší vymyslet raději název jiný. Lze vytvářet i domény typu: www.sportovni-portal-pro-rekreacni-sportovce.cz. Takový název obsahuje sice rovnou klíčová slova (ta pomáhají vylepšovat pozici ve vyhledávačích), ale působí nevěrohodně a lidé většinou čekají například spíše název firmy.

Doporučujeme tedy název domény promyslet a neunáhlovat se, pokud bude vaše vybrané jméno obsazené.

 

 

Koupě domény


Po vybrání dostupné domény a jejím zaplacení se stáváte výhradním vlastníkem na zvolené období (nejčastěji rok). Součástí procesu koupě je většinou i registrace, která vám zajistí následný přístup do správy domény.

Ve třetím dílu si řekneme, jak pro svůj web nakoupit webhosting.

 

 

Nový příspěvek

Pro přidání příspěvku se musíš nejdřív přihlásit nebo zaregistrovat

Ahoj, když si u nás vypneš blokování reklam, umožníš poskytovat SportCentral i nadále zdarma. Děkujeme za zvážení :-)[x]